ברמת הבנת הנקרא/ איתור וזיהוי פריטי מידע
אם יש מילים או מושגים שאינכם מבין, סמנו אותם וחפשו את פירושם במילון.
אם יש מקומות או אישים שמוזכרים בקטע חפשו ובררו מיהם.
מהו הרעיון בפסקה הראשונה/ השנייה/ השלישית?
אילו עיסוקים/ מבנים/ מנהגים/ מקומות/ סמכויות/ הקלות/ זכויות/ חובות/ סחורות/ תפקידים ... מופיעים בקטע?
מהן הסיבות ל...?
מהן התוצאות של...?
מהם המאפיינים של...?
מהן התכונות של...?
מהי ההשוואה המופיעה בטקטס?
הבנה ברמת תרגום
כתבו במילים שלכם מה אתם מבינים מתוך קטע המקור.
הבנה ברמת פרשנות
מהי הטענה העיקרית של הקטע? מה הרעיון המרכזי?
איזו כותרת הייתם נותנים למקור?
הבנה ברמת חיוץ
מתוך הכתוב, מה ניתן ללמוד על יחסו של המחבר אל...?
מה אפשר להסיק מתוך טענתו?
מהי המשמעות של הדברים האלה? מה ניתן ללמוד מהם?
נסה לשער מדוע…?
רמת ניתוח
סמנו את המילים או הביטויים המבטאים את אופיו של האיש או של האירוע.
כיצד בנוי המקור? האם ניתן לחלק אותו לקטעים (למשל, משפט פותח, הוכחות, נימוקים, טענה מרכזית, סיכום)?
מהן העובדות ומהן הדעות המובאות במקור?
האם אפשר למיין את הסיבות/ התוצאות/ הנימוקים השונים לפי קטגוריות?
האם אתם יכולים לזהות איזה סוג של מקור זה (מכתב, הצהרה, נאום, זיכרון, ספרות)?
מבין כל הנימוקים/ הטענות/ הגורמים מה הכי חשוב/ הקובע?
רמת סינתזה
חברו ראיון דמיוני עם כותב המקור. מה הייתם רוצים לשאול אותו?
רמת הערכה
מה דעתכם על עמדתו של...בנוגע ל....?
חוו דעתכם על האיש או על המעשה?
האם אתם מסכימים עם הטענה המוצגת?
ניתן למצוא ברשת טפסים, רשימות, הנחיות וכלים רבים אחרים לטיפול במקורות היסטוריים בכיתה.
אם יש מילים או מושגים שאינכם מבין, סמנו אותם וחפשו את פירושם במילון.
אם יש מקומות או אישים שמוזכרים בקטע חפשו ובררו מיהם.
מהו הרעיון בפסקה הראשונה/ השנייה/ השלישית?
אילו עיסוקים/ מבנים/ מנהגים/ מקומות/ סמכויות/ הקלות/ זכויות/ חובות/ סחורות/ תפקידים ... מופיעים בקטע?
מהן הסיבות ל...?
מהן התוצאות של...?
מהם המאפיינים של...?
מהן התכונות של...?
מהי ההשוואה המופיעה בטקטס?
הבנה ברמת תרגום
כתבו במילים שלכם מה אתם מבינים מתוך קטע המקור.
הבנה ברמת פרשנות
מהי הטענה העיקרית של הקטע? מה הרעיון המרכזי?
איזו כותרת הייתם נותנים למקור?
הבנה ברמת חיוץ
מתוך הכתוב, מה ניתן ללמוד על יחסו של המחבר אל...?
מה אפשר להסיק מתוך טענתו?
מהי המשמעות של הדברים האלה? מה ניתן ללמוד מהם?
נסה לשער מדוע…?
רמת ניתוח
סמנו את המילים או הביטויים המבטאים את אופיו של האיש או של האירוע.
כיצד בנוי המקור? האם ניתן לחלק אותו לקטעים (למשל, משפט פותח, הוכחות, נימוקים, טענה מרכזית, סיכום)?
מהן העובדות ומהן הדעות המובאות במקור?
האם אפשר למיין את הסיבות/ התוצאות/ הנימוקים השונים לפי קטגוריות?
האם אתם יכולים לזהות איזה סוג של מקור זה (מכתב, הצהרה, נאום, זיכרון, ספרות)?
מבין כל הנימוקים/ הטענות/ הגורמים מה הכי חשוב/ הקובע?
רמת סינתזה
חברו ראיון דמיוני עם כותב המקור. מה הייתם רוצים לשאול אותו?
רמת הערכה
מה דעתכם על עמדתו של...בנוגע ל....?
חוו דעתכם על האיש או על המעשה?
האם אתם מסכימים עם הטענה המוצגת?
ניתן למצוא ברשת טפסים, רשימות, הנחיות וכלים רבים אחרים לטיפול במקורות היסטוריים בכיתה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה