יום שישי, 14 באוגוסט 2015

הצעות לפעילויות עם חומרים חזותיים בכיתת ההיסטוריה


·       חפשו באינטרנט חמישה (5) פריטים דומים לאלה שהוצגו בכיתה (תמונות, כרזות או קריקטורות). נמקו את הבחירה שלכם. צרפו פריט אחד שלא בחרתם. מדוע לא בחרתם בו?
·       מתוך מאגר של פרטים חזותיים שאקרין בכיתה עוד מעט/ שאחלק לכם דפים עליהם/ שאתלה עוד מעט על הקיר הזה/ ששלחתי לכם בדוא"ל...בחרו פריט חזותי אחד שהוא הכי מושך או הכי חשוב, הכי בולט או הכי רלוונטי או הכי יפה.
·       מיינו את התמונות שהבאתי לכיתה כדי ללמד את הנושא....התמונות התבלבלו לי בדרך וצריך לסדר אותם מחדש.
·       על סמך רשימת השאלות שלמדנו ותרגלנו בשיעור הקודם, הכלי לניתוח, הסתכלו בבקשה על הקריקטורה בעמוד... של ספר הלימוד ותקראו אותה, נתחו אותה לפי הכלי...תיישמו את הכלי.
·       בחרתי שתי כרזות מאותה תקופה פחות או יותר. אחת של האצ"ל ואחת של ההגנה. תתבוננו ותשוו ביניהן. מהם ההבדלים בין שני הארגונים? מה המסקנות שלכם?
·       אחרי שהקראתי לכם את הביקורת של גלעד מלצר על התערוכה של הכרזות הציוניות במכון שנקר בשנת 2013 (http://www.haaretz.co.il/literature/study/1.1897218), אני מזמינה אתכם להיות עוצרים לרגע ולהכין תערוכה קטנה. בחרו 10 כרזות מתוך האוסף וסדרו אותן לתערוכה. תכתבו את הרציונל ולמה סידרתם את התערוכה כפי שהיא. הציגו את התערוכה במצגת.   
·       צרו צירופים מעניינת עם התמונות שהבאתי לכיתה. את מי הייתם מפגישים ביניהם? למה? האם אתם יכולים לכתוב דיאלוג בין שתי הדמויות?  
·       צאו עם הניידים שלכם לחצר בית הספר צלמו התרחשות אחת משתי זוויות ראיה שונות. למשל, וויכוח בין תלמידים, שיחה, הבעת פנים, עיניים וכו'. מה ניתן להסיק מזה ביחס לתמונות של אירועים היסטוריים?

לסיכום. לחפש, לבחור, למיין, לנתח, ליישם, להשוות, להסיק מסקנות, לערוך ולהציג, לצרף... אלה הם פעלים המצביעים על פעולות חשיבה מסדר גבוה. זה חלק ממה שניתן לעשות עם חומרים חזותיים. רעיונות נוספים יתקבלו בברכה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה