יום ראשון, 19 בדצמבר 2010

חנוך לערכים

כן...ההורים האלה המגיעים מהשכונות העשירות של האזור מבקשים חינוך למופת עבור ילדיהם. הם דורשים מורים מעולים, בעלי תארים וניסיון. שהרי הילדים שלהם מהווים את האליטה...הקרם של החברה. המנהיגות הצבאית והכלכלית, המדעית והרפואית, גם עורכי דין ומהנדסים יהיו שם. לכן הם צריכים ללכת ל- 5 יחידות במקצועות החשובים כדי לעשות קריירה מרשימה בלימודים האקדמיים. כי הם מבקשים ודורשים שילדיהם ירכשו השכלה ויצליחו בבחינות הבגרות שלהם. אך עוד משהו דורשים ותובעים ההורים ההם: הם רוצים שבית הספר יעניק גם חינוך לערכים. זה מאוד חשוב. הילדים שלנו צריכים ללמוד גם על אהבת הארץ הזאת, על זכותנו עליה. הם צרכים ללמוד להיות סבלנים וסובלנים, לתת כבוד לאחר ולסביבה. כן, ערכים זו מילה יפה. זו מילה ברוכה. כולם רוצים ערכים. הדור שלנו נטול ערכים. בית הספר חייב להנחיל ערכים.
ובתום המפגש עם המורים הם יוצאים מבית הספר ועולים על רכביהם כדי לחזור הביתה. כן, ההורים אלה, בעלי מעמד סוציו-אקונומי גבוה, חוצפנים הם. הם החנו את רכביהם על המדרכות, טפסו למעלה וחסמו מעברים להולכי הרגל, עלו על גינות ועל צמחים, דרסו פרחים ומחצו כל חי. כך הם החנו את הג'יפים ואת רכבי השדה והסלע קרוב קרוב לכניסה של בית הספר, בכל פינה ובכל חלל אפשרי.
חינוך לערכים מתחיל בבית- אמרתי לעצמי - כאשר ראיתי את מחזה המביש הזה של צי חצאי-מפלצות כובש את המרחבים האסורים להן. חינוך לערכים מתחיל במשפחה כאשר במקום לחנות על מדרכות וגינות, חונים כחוק ליד המדרכה – אמרתי לעצמי. הבורגנות הישראלית עושה לביתה. שום טובה לא תיצמח מזה. הנהנתנות החילונית הניאו-קפיטליסטית היא אסון נוסף במדינה שאזרחיה הופכים אותה כל פעם ליותר צלבנית ומנוכרת.

תגובה 1:

  1. אני רוצה לספר לכולם כאן איך DR apata שינה את גורלי. במשך כמעט חמש עשרה שנה עבדתי כמוכרת בחברת רכב ובקושי קיבלתי עמלה כדי לשלם את החשבונות בזמן שעמית מסוים בראש קנה בתים. הייתי מבולבל סביבה כי כולם קינאו בכמה עמלה היא עשתה. לא הבנתי מה לא בסדר כי הייתי טוב בעבודה שלי ולא היה שום דבר נוסף שהיא עשתה שעשה אותה שונה ובמשך כמעט חמש שנים לא יכולתי לאזור אומץ לבטא את עצמי בפניה. יום אחד כשהיא גירשה אותי, התחננתי בפניה שתיתן לי עצה והחלטתי ללמוד ממנה, אבל היא אמרה שאני יותר טוב בעבודה, מה שעוד יותר בלבל אותי כי ברור שהיא יותר טובה. לאחר שיחות רבות, היא הודיעה לי על ד"ר אפטה שביצע את כישוף הקסם שלה שהפך אותה ליוצאת דופן. היא נתנה לי את איש הקשר שלו וביקשה שאדבר איתו ואעשה כל מה שהוא מבקש ממני. עברו שבעה חודשים ורק קניתי את הבית הראשון שלי וחסכתי מספיק כסף כדי לשלוח את התאומים שלי לקולג'. הייתי שבור וחסר בית ולעולם לא הייתי מעלה על דעתי להיות בעלות על בית כל כך מהר. תודה ד"ר אפטה. בקש ממנו עזרה וברשותו אני משאיר את מספר הקשר הישיר שלו WhatsApp / Viber: (+66 81 302 8552) או אימייל: drapata4@gmail.com

    השבמחק