יום ראשון, 23 בדצמבר 2012


לשאלת המוצא של העם היהודי
מתוך:
The Missing Link of Jewish European Ancestry: Contrasting the Rhineland and the Khazarian Hypotheses -  Eran Elhaik
Genome Biology and Evolution Advance-  Access published December 14, 2012 doi:10.1093/gbe/evs119
בהמשך למאמר שפורסם בעיתון הארץ ב- 21 בדצמבר 2012  http://www.haaretz.co.il/news/science/1.1890826                                                         מובא כאן תקציר ורקע למחקר של אלחייק.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
תקציר
שאלת המוצא היהודי היא שאלת שנויה במחלוקת כבר 200 שנה. ועדיין לא נפתרה. "השערת הריין" מציירת את ​​יהודי מזרח אירופה כ"אוכלוסיית בודדת" שצמחה מתוך קבוצה קטנה של יהודים גרמנים שהגרה מזרחה והתרחב במהירות. לחלופין, מתוך "ההשערה הכוזרית" עולה כי יהודי מזרח אירופה הם צאצאי הכוזרים, תערובת של שבטים טורקיים שהתיישבה בקווקז בתחילת הספירה והתגיירו במאה ה-8. יהודי המסופוטמית (ארם נהריים) והעולם היווני-רומי חיזקו ברציפות את האימפריה שהתייהדה עד המאה ה- 13. בעקבות הקריסה של האימפריה שלהם, הכוזרים יהודים-ברחו למזרח אירופה. עלייתה של יהדות אירופה מוסברת אפוא על ידי התרומה של הכוזרים יהודים.
במחקר הזה אנו בוחנים מחדש את ההשערה הכוזרית ומשווים אותה עם השערת החבל הריין. אנחנו נעזרים במגוון רחב של ניתוחי אוכלוסייה גנטיים כדי להשוות את שתי השערות.
הממצאים שלנו תומכים בהשערת הכוזרית ומציגים את הגנום של יהודי אירופה כפסיפס המורכב מתרומות של הקווקז, אירופה, והעולם השמי.
למאמר המקורי:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה