מחבר - לא ידוע
שלב
הפעילות המקדימה לקריאת המקור:
א.
תעודת הזהות של המקור:
- מיהו הכותב: _____________________________
- מתי נכתב או פורסם המקור?
_________________
- היכן מופיע המקור?
________________________
- מהו סוג המקור? (תעודה רשמית, מסמך, עדות,
יומן, זיכרונות, שיר, עיתון)
ב.
ניתוח הכותרת:
- פירוק הכותרת למרכיביה
- זיהוי סוג הכותרת: עניינית, פיקנטית,
מגמתית, תיאורית.
ג. העלאת השערות לגבי נושא המקור:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
שלב
הקריאה המרפרפת:
קריאה
של הפסקה הראשונה והאחרונה. זיהוי משפטי המפתח. התייחסות למיליות קישור מסוימות
ולרמזי תוכן נוספים הקשורים בתופעות לשוניות מסוימות (כמו פיסוק, מאזכרים).
שלב
הקריאה המעמיקה של המקור:
א. מהן העובדות הנמסרות במקור?
ב. מהן הדעות הישירות או הנרמזות במקור?
ג. מהו נושא המקור?
ד. מהי המשמעות של המקור ותרומתו להבנת ההקשר
ההיסטורי?
שלב
הסקת המסקנות:
א. מה למדתי מהמקור?
ב. מה דעתי על מהימנות הכותב? על עמדתו של
הכותב?
ג. מה הוסיף לי המקור על הבנת ההקשר ההיסטורי
הכולל?
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה