יום ראשון, 4 במרץ 2012

מות סטאלין
"מפלגת הפועלים המאוחדת (מפ"ם) והמוני עמלים בעיר ובכפר הבונים את מולדתם העתיקה-חדשה, חלוצי האומה היהודית המקבצת פזוריה , נחרדו למעש האסון הגדול, אשר ירד על עמי ברית המועצות, על הפרולטריון העולמי ועל כל האנושות המתקדמת, בהילקח המנהיג הגדול והמצביא המהולל, יוסף וירסריונוביץ סטאלין. אנו מרכינים דגלנו ביגון לזכר הלוחם המהפכני הגדול".
מאיר יערי, יעקב חזן ויצחק בן אהרון


ב- 5 במרץ 1953 סטאלין מת. בקיבוץ התקבלה ההודעה רק ב- 8 במרץ. החבר מאיר מאלי הספיד את סטלין בחדר האוכל. גרסה אחת טוענת שכתוצאה מהאירוע הטרגי החליטו לבטל את חגיגות הפורים. גרסה אחרת מספרת כי דחו את המסיבה בשבוע ימים. העצב היה גדול. אך החבר צלם מורדו אברהמוב זוכר כי המסיבה התקיימה הודות למאמציה של החברה צפורה אשתו אשר הלכה מצריף לצריף והוציאה מתוכם את החברים כדי להתכנס באולם המסגרייה, שם התקיימה המסיבה.
החבר איציק סיפר לי שבאותם הזמנים היו בתי שימוש משותפים מחוץ לצריפים. הייתה חברה אחת שתפקידה היה לנקות ולספק "נייר טואלט", שבאותם הימים היו פיסות נייר גזורות, קטנות של עיתון וסידורן בערימה. כך קרה שאיציק הלך לעשות את צרכיו וכאשר התכוון לנקות את הטוסיק, לקח פיסת נייר מתוך הערימה עם תמונתו של סטלין...הוא מייד הרגיש שהדבר לא נעה ולא יפה!! ולכן קיפל את התמונה של סטלין, שם אותה בכיס החולצה ושלף ניר אחר מתוך הערימה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה